דבר מנהלת חט"ב - עינת שבתאי

בחטיבת הביניים אמי"ת אורי מאמינים בתורה כתורת חיים, עוזרים לתלמידה במציאת הדרך שלה בעבודת ה' וכל הבנות שותפות ופעילות בפעילויות הערכיות אמוניות שיש.
אנחנו מלווים כל תלמידה בתהליכי הצמיחה שלה החל מהיכרות עם עולמה, בנקודות הכוח שלה, בחלומות, ברפלקציה אישית ועוד. מפתחים אצלה מיומנויות אישיות ולימודיות, בונים יסודות איתנים שיכינו אותה ללימודי התיכון ולעתיד, כשהבסיס הוא הכוחות שיש לכל בת, יחד עם הכלים שהיא תרכוש והרלוונטיות לחיינו.
בחטיבה קיימות מגוון תוכניות ומענים אישיים בתחומים השונים: בתחום הלימודי- תוכנית למצטיינות, אמירים, סולמות, גשרים בשיתוף 8200, ספייס לאב, תגבורים במתמטיקה ואנגלית, שיעורי אל"ה, שעות שילוב. בתחום הרגשי- שיעורי חינוך וכישורי חיים, טיפולים רגשיים, חדר מל"א ועוד…
בנוסף קיימת בחטיבה תוכניות מיומנויות שבה הבת לומדת על המיומנויות הנדרשות בעולם הגדול כמו למידה עצמאית, ניהול אישי, חשיבה יצירתית, חקר, יכולת עבודה בצוות ועוד. אנו פותחים בפני התלמידה הזדמנויות להסתקרן וליצור בתהליכי הלמידה שלה, ולהשפיע על סביבתה.
תחום נוסף שמוביל ביה"ס הוא שיעור יזמות בו לומדות התלמידות לפתח חשיבה יזמית- החל בזיהוי צורך, דרך פיתוח יוזמה או מוצר, ועד הצגתו לקהל שומעים. הבנות רוכשות מיומנויות ייחודיות ושימוש בכלים טכנולוגיים כמו חיתוך בלייזר והדפסה במדפסת תלת מימד.
חשוב לנו שהתלמידות יהיו פעילות ויוזמות גם בתחומים החברתיים והדבר בא לידי ביטוי גם בסיורי של"ח, התנדבויות, פעילות ערכית חברתית ענפה, סיירת מנהיגוֹת (מועצת תלמידות) היוצרת אינטראקציה בין התלמידות עצמן, לביה"ס ולקהילה.
באמי"ת אורי כולן מרגישות חלק.
אנו נותנים לכל בת את מה שהיא זקוקה לו כדי לצמוח באמת.
החטיבה היא חלון דרכו התלמידה יכולה לראות את עתידה ולדעת שהיא מוכנה לקראתו, והיא גם מראה המזמינה את התלמידה להתבונן בעצמה ולהכיר את הכוחות המופלאים שבה.