מבט חברתי

החינוך החברתי – ערכי
בבית החינוך אמי"ת – מושקעת מחשבה רבה סביב החינוך החברתי-ערכי, שכן בשנות התיכון מתעצבת ומתעצמת הזהות האישית-אישיותית של הבת
מתוך זה נבנתה תוכנית שמטרתה להפגיש את התלמידה עם מעגלי זהות רבים ככל האפשר, המשפחה, בית הספר, הקהילה במעלה אדומים, מגזרים שונים בעם ישראל,

אנשים שחדורים תחושת שליחות ביחס למדינת ישראל וארץ ישראל, מפגשים עם דמויות מופת בתחום הערכי,

הדתי ודיבור על ערכים דרך קונפליקטים וחוויות מעוררות השראה שמסייעות לעיצוב הזהות הנשית אמונית וערכית של התלמידה בבית הספר.
התוכנית מגוונת וכוללת הרצאות, שיחות, טיולים, מסעות, סמינריונים, שיעורי חברה, מסע לפולין, מחויבות אישית, הכנת בנות י"ב לשירות משמעותי ועוד.
התוכנית סובבת סביב מעגל השנה וסביב מעגלי הזהות ונוגעת גם בציר ההתפתחות הטבעית שבין כיתה ז לכיתה יב, כל שנתון מקבל את המענה המתאים לו.

כיתות מסלול המדרשה מקבלות תוספת העשרה בתחום האמוני-דתי.
חלק מהאני מאמין החינוכי של בית הספר הינו שיתוף הבנות בחשיבה ותכנון- בבית הספר ישנם שתי מועצות תלמידות פעילות- בחטיבה ובתיכון.
כמו כן ישנה ראייה הוליסטית של התלמידה ומתוך כך מתקיים שילוב פדגוגיה וערכים שבא לידי ביטוי בעבודה שיתופית של הרכזות החברתיות עם הרכזות הפדגוגיות.

חשיבה זו באה לידי ביטוי בבניית סיורי הערכה חלופית בתנ"ך, בשיעורי יזמות, בבניית יחידת לימוד ארוכת טווח שמשלבת ערכים יחד עם טכנולוגיה ועוד.