ערב הצדעה לבנות מסלול המחר לרפואה וחדשנות תשפ"א

בתיכון אמית אורי בנות חושבים חדשנות בכל תחום אפשרי. נבחרת בנות מכיתות ט-י עסקה השנה במחקר ופיתוח בתחום רפואה וחדשנות בדגש על טיפולי IVF. המטרה הייתה למצוא דרכים ואמצעים להעלות את שיעור אחוזי ההצלחה בשלב החדרת העוברים חזרה לרחם מ25% ל80&. בשיתוף והובלת מנטורים וד"ר מיכאל כהן מחברת מופת עציון ובשיתוף רשת אמי"ת הבנות יצאו לדרך, עבדו ב3 צוותי פיתוח מוצר, יצאו לבתי חולים, פגשו גניקולוגים מומחים ומהנדסים. אתמול באירוע סיום שנה א הבנות הציגו בפני צוות מומחים את הפרוייקטים. בפאנל ישבו פרופסור אריאל רבל, מנהל תחום פריון באסף הרופא, ד"ר מיכאל כהן, מנכ"ל חברת מופת עציון, מר רועי גולדנברג מנכ"ל עמותת TOM ישראל והגב' איריס אלפסי, מנהלת אגף מחשוב וטכנולוגיה ומערכות מידע , ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה.
*משפטים של מומחים בתחום על ההמצאות:
״המצאה שתתרום ברמה עולמית״
פרופסור רבל ״אני מלמד את הבנות את תחום הivf באותה רמה שאני מלמד את הסטודנטים לרפואה״*
הפרויקט הראשון עסק באפשרויות לשימוש מיטבי במצלמה אשר תוחדר לרחם ותסייע בתמונת מצב מיטבית להחדרת העובר וכיוון הפוקוס של המצלמה. הפרויקט השני עסק באפשרות לייצר לרופאים אפשרות שליטה מרחוק באמצעות תוכנה אשר תאפשר לא לפספס את חלון ההזדמנויות אשר כה קריטי להחדרת העוברים חזרה. הקבוצה השלישית חשבה על פתרון באמצעות מגנטים ואלקטרו מגנטיקה באמצעות שימוש במגנט מבחוץ ובקפסולה מבפנים לאפשר דיוק בהזרת העובר. הבנות חקרו ולמדו מאמרים אקדמיים בנושא באנגלית אקדמית ברמת תואר שני, למדו קורס ברמת סטודנטים לרפואה ובשנה הבאה יעלו קומה נוספת בתכנית בהעמקה ובהמשך הפיתוח.
 

ידיעות נוספות

יזמות וחדשנות באוניברסיטה העברית לנוער! יש חיבורים שהם טבעיים. יזמות ונוער הוא חיבור כזה. חשוב לנו שבני נוער יבינו שהרעיונות שלהם יכולים להפוך למציאות ולהפגיש אותם עם אנשים שעשו או שבדיוק עושים את זה. ואתמול פתחנו ביום העיון הראשון בנושא 'יזמות וחדשות לנוער' עם תלמידי רשת אמית איתן ממעלה אדומים. התלמידים לקחו חלק בחודשים האחרונים בתוכנית אקו-סטארטפ במסגרת בית הספר והגיעו אלינו ל'קינוח' של יומיים מרוכזים. פתחנו את היום בשלוש הרצאות מרתקות שהעבירו גל לוטן - מדריך בתחום היזמות, אורן כהן, מנכ"ל חברת SIMPLAN ואופיר קלטי מנהלת האקסלרטור.AtoBe שלושתם פגשו את הקבוצה בשיחה קרובה ומקצועית וסיפור להם את הסיפור האישי שלהם, על הדרך שהם עשו, הכישלונות וההצלחות, וכמובן שקינחו בטיפים אישיים שיעזרו לנוער של היום להיות היזמים של העתיד. בסוף היום, ביקשו יפה נבחרת זוכי פרסי נובל של האוני' העברית להצטלם עם הקבוצה. הסכמנו 🤗 תודה לכולם! מחכים לכם כבר ביום העיון הבא!

24 במרץ 2022